بهترین زمان سفر به خرم آباد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 5 شهريور 1399
بازدید : 3
نویسنده : علی رضایی
خرم آباد شهری با آب و هوای کوهستانی و مناظر بکر است. این شهر مشرف به شهرستانهای بروجرد و سلسله از شمال ، شهرستانهای الیگودرز و دورود از شرق ، شهرستان اندیمشک از استان خوزستان از جنوب و شهرستانهای اطراف شهرستان پل دختر از غرب است. خرم آباد شهری  ضربه خورده از جنگ ایران و عراق است اما با این حال همواره برای  جذب گردشگر در تلاش بوده و با وجود طبیعت بسیار جلوه گر خود و فرهنگ منحصر به فرد آن در این امر موفق ظاهر شده است. بهانه دیگری که برای گردشگران جهت بازدید از شهر وجود دارد پوشش سنتی و محلی مردم است که مانند ان در ایران کمتر یافت می شود. با این توصیفات جای هیچ گونه تردید باقی نخواهد ماند و تنها باید با جزئیات سفر آشنا شوید.

کارهایی که باید در خرم آباد انجام دهید

خرم آباد مرکز استان لرستان و مجمع آثار باستانی و تاریخی بسیار زیادی می باشد. این شهر که به دستور شاپور اول ساسانی در قرن سوم میلادی بنا شد در طول زمان دستخوش حوادث زیادی بود است. خرم آباد یکی از مناطق زیبای ایران است که علاوه بر طبیعت بسیار زیبا و آبشارهای خروشان دارای بسیاری از بناهای باستانی چشمگیر می باشد. در اینجا مهم ترین جاذبه های دره استان لرستان آورده شده است:

  • قلعه فالک الافلاک: ساخت این سازه غول پیکر به امپراتوری ساسانیان باز می گردد. قلعه فعلی در حدود قرن سیزدهم تعمیر شد. گرداب سنگی: این مخزن سنگی تاریخی از دوران ساسانیان ، حدود قرن 3 باقی مانده است.
  • آجر مناره: با ارتفاع 30 متر و 99 پله آن ، این مناره تاریخی بر روی سکوی صخره ای قرار دارد. قدمت این بنا به قرن 10 باز می گردد.
  • پل شاپوری: این پل همچنین به عنوان پل شکسته معروف است و قدمت آن به دوره ساسانیان باز می گردد. سایر دیدنی های این منطقه شامل موارد زیر است:

  1. مجتمع شکاف
  2. پل آجری
  3. کاروانسرای شاهنشاه
  4. حرم شجاع الدین خورشید

مراکز خرید خرم آباد

در کنار مجتمع های خرید، توصیه می کنیم لذت خرید از بازار های سنتی خرم آباد را از دست ندهید. هیاهوی مردم، پارچه های رنگارنگ، عطر ادویه جات و ملاقات با مردمان محلی تجربه ای متفاوت تر از خرید را برایتان رقم خواهد زد. صنایع دستی این شهر شامل: گیوه دوزی، قالی بافی، نمدمالی ، مینا کاری، تذهیب، مجسمه سازی و غیره می باشد. 

بهترین زمان برای سفر به خرم آباد

بهترین زمان سفر به خرم آباد بر اساس دو فاکتور آب و هوا و هزینه های سفر می تواند متغیر باشد. بر این اساس هر کدام از آن ها را شرح خواهیم داد:

بهترین زمان از نظر آب و هوای خرم آباد

یکی از اصلی ترین کارها پیش از خرید بلیط هواپیما خرم آباد بررسی وضعیت آب و هواست. آب و هوای دره خرم آباد مدیترانه و معتدل است و میزان بارندگی نسبت به سایر شهرهای اطراف نسبتاً بیشتر است. آب و هوای نیمه مرطوب منطقه منجر به ظهور انواع گونه های گیاهی و چشمه های زیرزمینی در داخل شهر شده است. در زمستان میزان رطوبت و بارش در دره به حداکثر می رسد. طبق گزارش های هواشناسی ، حداکثر دمای دره خرم آباد 47 درجه سانتیگراد ، کمترین آن -47 درجه سانتی گراد و میانگین آن 17.2 درجه سانتی گراد است. آب و هوای نیمه مرطوب با تابستان های گرم و زمستان های نسبتاً سرد دارد.

خرم آباد تقریباً نیمی از سال در شرایط خشکسالی است که دوره خشکسالی در نیمه آبان به پایان می رسد. بارش باران ، تغییر دما در طول روز و شب و رطوبت مهمترین عوامل مؤثر بر تنوع آب و هوا و پوشش گیاهی منطقه است و از دیرباز آن را به یک منطقه مطلوب برای زندگی تبدیل کرده است. بهترین زمان برای سفر به خرم آباد بهار است زیرا در این فصل دشت های این شهر پر از گل خواهد شد می توانید در طبیعت سرسبز این شهر بهترین تصاویر را برای خود ثبت کنید.



بهترین زمان برای سفر ارزان به خرم آباد

در نظر داشته باشید اگر قصد دارید که سفر ارزان ترین به خرم آباد داشته باشید بهتر است ایامی را برای این منظور انتخاب کنید که شهر خلوت تر از سایر زمان ها باشد. زیرا در این صورت تقاضا برای خرید بلیط هواپیما و همچنین تقاضا برای رزرو هتل کاهش خواهد یافت. به صورت کلی خرم آباد شهر شلوغی نیست، زیرا آن طور که استحقاق دارد به حوزه گردشگری آن پرداخته نشده است در هر صورت اگر قصد دارید خرید ارزان تری برای بلیط‌ هواپیمای خود داشته باشید بهتر است سفر خود را در فصل های زمستان و یا پاییز تنظیم کنید. چنانچه علاقه مند به سفر به خرم اباد در این فصل ها هستید برای خرید بلیط چارتر خرم اباد و بلیط لحظه آخری خرم آباد می توانید به سایت تیک بان مراجعه کنید.




:: برچسب‌ها: بلیط ارزان خرم آباد , بلیط لحظه آخری خرم آباد , بلیط هواپیما خرم آباد , بلیط خرم آباد , بلیط چارتر خرم آباد , خرید بلیط خرم آباد , قیمت بلیط خرم آباد ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








وبلاگی در مورد بلیط لحظه آخری استانبول و آموزش کامل نحوه خرید بلیط لحظه آخری ارزان استانبول

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)





RSS

Powered By
loxblog.Com